fredag 8 januari 2010

Fredag!

Va hos barnmorskan idag, vid 10:30, och kollade så att allt såg ut som d ska :) Lyssnade på bebbens hjärta, mätte magen, kollade blodtryck å pratade lite allmänt om hur jag känner mig å så. Kul! Magen har, sen senaste besöket, ökat med 1cm/vecka! Tänk om d fortsätter så! Ojoj sicken knubbis jag blir då, hihi. Annars va d bra sa hon, hjärtat slog fint å snabbt som d skulle å sådär. Kul! Nu e d juh inte så långt kvar...!!! (flikar in en bild på mig själv i profil, rock 'n roll!)

Efter bmbesöket så åkte jag hem å tog ut Sune på en promenad... Ujja mej va d va kallt ute! Typ -16! Jisses... Men men varma skor, termobrallor, vinterjacka, halsduk, mössa å vantar + täcke på Sune så gick d finfint! Lite småkyligt om näsan men äh, d överlever man juh! :) Sen åkte jag in till stan å träffade Linda, vi skulle leta presenter till Ullis som fyllde 25 i onsdags å firar detta imorn! Och vi hittade :) Kulkul!

Handla middagsmat på Ica on the way home oxå... Ikväll blir d färsk tagliatelle med vitlöksdoftande fläskfilé i senapssås! Ajjemän! Reine jobbar natt så jag får vänta en stund med maten... För just nu sover han som en zzztock! Kanske ska ta å sträcka mig i soffan en halvtimma... Hm. D e jag nog värd skulle jag vilja påstå ;) Varit en tuff dag! Hehe...

Inga kommentarer: