onsdag 28 april 2010

Grattis!

Idag blir världens bästa lilla Alfons 1 månad! :-) Tänk va tiden går fort... Mammas älskade lilla prins!
På denna lilla månad har jag lärt mig så mycket jag inte visste att jag hade inom mig :-) Hur man ammar, tröstar, byter blöja, klär på en bebis, lär sig se signaler m.m. m.m. Man vaknar mitt i natten för att lillen skriker och är hungrig... Så trött att man knappt orkar röra sig, men så får man se d lilla livet som är såå beroende av sin mamma och pappa ligga där å ha en kurrande mage... Då går allt över på nåt magiskt sätt och man blir alldeles varm i hjärtat :-) Tänk vilken otroligt stor kärlek i livet att få barn! *weii*
Fakta..:
Alfons betyder 'ädel, upphöjd'. Betyder även 'hallick' på dansk slang, haha. Vi valde Alfons då det inte är ett så vanligt namn, 2523 personer i Sverige har det som tilltalsnamn :-)
Hugo betyder 'förstånd, ljus'. Detta blev hans 2a namn då vi inte hade några fina pojknamn i varken min eller Reines släkt... Hehe... Då fick d bli ett sött namn som vi båda gillar! Och så e juh våran son Hu go som helst ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni har valt jattefina namn till er son! Tank att det gatt en manad redan!!! Jisses! SKont att ni alla mar bra! Krama och grattis fran TX